40-dagen tijd

40-dagen tijd 2019 ‘Een persoonlijke wandeling met Jezus’ Vanaf 4 maart begint de 40-dagen tijd waarin we naar de opstanding van onze Here Jezus toe leven. In deze tijd van bezinning willen we iedereen die daar behoefte aan heeft helpen om een verdieping te maken in zijn/haar geloofsleven.

De Laatste 18 uur

Het boek 'De Laatste 18 uur' van Wilkin van de Kamp is geschreven op basis van het boek Het Wonder van het Kruis. Aan de hand van dit boek wordt je meegenomen op reis langs de zeven keer dat het bloed van Jezus heeft gevloeid. Een wandeling, samen met de Here Jezus, over het pad dat Hij voor jou is gegaan. Het is een uitdaging om deze laatste 18 uur opnieuw te bestuderen en je erin te verdiepen. God wil je nieuwe inzichten geven door een nog diepere ervaring hoe onmetelijk groot het offer van Jezus Christus voor jou is. Het indringende verhaal zal je meer doen beseffen wat Jezus in de laatste 18 uur voor zijn sterven heeft doorstaan.


Het Programma

Als je meedoet aan dit programma zal dit een intense periode worden. Deze 7 weken helpt dit boek van Wilkin van de Kamp je om te veranderen naar bewustwording, toewijding en standvastigheid. Het vraagt een investering in tijd en discipline, ga bij jezelf na of je deze investering in je geloof wilt doen. Heb je bijvoorbeeld moeite met één van de onderstaande zaken, dan kan deze periode daar verandering in brengen:

  • Diepgang in je geloof
  • Structureel stille tijd houden
  • Anderen vergeven
  • Vergeving ontvangen
  • Het besef dat jij belangrijk bent voor God
  • Overgave aan God
De Bijbelstudies die je zelf vijf dagen in de week volgt, bestaan uit de volgende terugkerende onderdelen:
  • Kerntekst van de week
  • Dagtekst
  • Gebed (soms een geschreven gebed, een andere keer een eigen gebed)
  • Bijbelopdracht
  • Vraag
  • Getuigenis  (een persoonlijk getuigenis op basis van de studie)
  • Leermoment (een soort dagboek om je ontdekkingen en ervaringen bij te houden)
  • Invuloefening (om de kern van de bijbelstudie vast te houden)

Via deze link kun je de proefversie inkijken van het werkboek van de eerste week Proefversie

Via deze link kun je het werkboek bestellen op de website van VrijZijn.nl Werkboek

Doe dit tijdig zodat je het werkboek op tijd in je bezit hebt.


De 7 weken voor Pasen

Vanaf maandag 4 maart gaan we 7 weken lang van maandag tot en met vrijdag een gedeelte uit het werkboek behandelen. Dit kun je alleen, met je gezin of samen met anderen doen.

We vragen je om je aan te melden, druk hiertoe op de groene geef je nu op knop. Wij hebben dan een beeld wie er mee doet en wij kunnen je dan aanmoedigen. Ook kunnen wij op deze manier mensen aan elkaar koppelen die dit graag gezamenlijk doen.

Voor meer informatie kun u contact opnemen met Mario Jekel