Temporarily WORK IN PROGRESS, 


soon back up and running: PLAN-ORTE-KOENIGSBERG.htm


http://members.upc.nl/joostr/PLAN-ORTE-KOENIGSBERG.htm


Sorry for any inconvenience!


———




video van voorval op http://members.upc.nl/joostr/N97.mp4

N97 night bus Connexxion Schiphol-Amsterdam Center/CS horror driver leaving 50 passengers behind in the middle of the night! And attacks me... (zie het filmpje op https://www.youtube.com/watch?v=Pki5QJHsr5o en de ondersteunende foto's op https://photos.app.goo.gl/VTHoxZE2UEhG8or56 )


Nacht van donderdag 31 mei op vrijdag 1 juni rond 2:45, Nachtbus Connexxion N97 van Schiphol Plaza via Leidseplein en centrum naar Amsterdam CS: Buschauffeur laat meeste reizigers ten onrechte midden in de nacht, verlaat, verlaten, op de links- of rechtsom officiële halte staan, bewust, want hij weet en ziet (hij wuift met zijn hand vooruit namelijk, wat wij zien omdat wij hem proberen aan te houden) dat er (heel) veel mensen op halte B15 staan, hij rijdt gewoon hard voorbij over NB een andere rijbaan, wij hebben het door, maar de meeste buitenlandse toeristen en reizigers blijven braaf op bus N97 wachten op halte B15, en geheel terecht, want zoals ook op het elektronische bord staat, zoals dus logisch is, er staat ook geen bordje dat bus N97 ergens anders stopt!


Dat lijkt als je heel goed oplet wel het geval (zie de foto's!) voor "een" bus 397, en dat is voor de gemiddelde (zeker buitenlandse) reiziger toch echt iets heel anders dan N97!!! En dat staat dan ook nog op een in de nacht heel onopvallend bordje, en enkel daarop, met een dunne stift geschreven "397 <= B17 + B19". Ik heb dan zelf nog dubbel gekeken of ik ergens een halte B17 of B19 kon ontdekken, en dat was niet het geval! NERGENS. (zie ook de foto's van een ruime week later nog NB)


Ik ben er een week later namelijk nog even langs gereden om te checken, of het zo was als ik dacht, of het nog steeds zo was en het was nog zo, en dan echt een totaal ontbreken aan enig inzicht in hoe een reiziger daar dan mee om moet gaan midden in de nacht op een vreemde luchthaven in een vreemd land! Als het voor mensen zoals wij, die vaker die bus nemen, en terwijl de naam ook al is gewijzigd geloof ik, was 197 dacht ik, maar er dus geen reden was om te verwachten dat de N97 ergens anders zou stoppen. Dat stond gewoon op het bord namelijk, dat hij daar op B15 zou stoppen, er waren ook bijna geen bussen, dus waarom zou je ergens anders gaan stoppen, maar dan nog: er stond geen bordje voor de N97, dat die ergens anders ging stoppen!


En het onmogelijke gebeurt dan dus toch en op zo'n duidelijk bewuste en misselijke wijze met achteraf enkel "het is mijn halte niet"... Terwijl die woorden toch reeds genoeg zeggen over zijn kennis over die waarschijnlijk continue bij grote groepen onwetende reizigers grote misverstanden opleverende eigenlijke halte B15.


Wij rennen, wat geeneens nodig was, want hij bleef minutenlang staan. Hij had dus ook makkelijk even kunnen stoppen op B15 om te zeggen dat hij verderop zou stoppen. Nu bleven de meeste mensen gewoon staan op B15 terwijl daar enkel de N30 naar Amsterdam Bijlmer/Arena stopt en N97 naar Amsterdam CS. Ik had het NB ook nog aan de chauffeur van bus N30 daarvoor gevraagd (nr 9331, hoewel dit lijkt op onze bus 9301, dus dat kan een vergissing zijn) en die trok enkel ongeïnteresseerd zijn schouders op, echt, meer niet! Alsof hij geen Nederlands verstond! Misschien deed hij dat ook niet, want het was zo klantonvriendelijk dat ik geen antwoord kreeg!


Dus dat stapelde zich ook allemaal op, die ergernis! Na een dag vol ergernis en vooral vertraging. 3 of 4 uur te laat... Ik zag een stewardess van ik geloof Corendon ook op de bus wachten, maar ze liep even later weg, waardoor ik weer ging twijfelen, ze was al gauw nergens meer te zien in het donker! Mijn vriend zei, "nee, blijf hier, hij komt gewoon hier, dat is toch duidelijk, doe niet zo eigenwijs...".


En toen reed de N97 ons dus toch straal voorbij, niemand had het door op ons na. Enkele toeristen hadden ons bezig gezien en toen wij begonnen te rennen met alle troep, liepen er een aantal mee. De meeste mensen bleven echter rustig staan, op de juiste plek immers! Idioot om het donker in te rennen achter een stelletje opgewonden en al een tijdje lopen klagende Nederlanders... Toch? Idioot werd ik immers even later door de chauffeur genoemd. Omdat ik als enige het beestje bij de naam durfde te noemen.


Dan wordt er meteen defensief gezegd dat hij "niet in discussie gaat met mij" en "dat ik dan maar een klacht bij Connexxion moet indienen", en "hij kan me het nummer geven van Connexxion". Hij IS Connexxion!!! Niks een klacht! Ik zeg enkel man tegen man: je hoort even bij die halte B15 te stoppen, want iedereen staat daar nu nog! "piep...!"


Dat irriteerde hem dus zo erg, dat het goed was dat we dit dus bij het uitstappen deden en niet bij het instappen! En als ik geen video bewijs had was dit vast ook weer onder het rijtje "agressie tegen buschauffeur" beland. Terwijl mijn persoonlijke ervaring nou juist is dat die agressie heel vaak zijn oorsprong heeft bij juist die zogenaamd "arme, onschuldige, aardige en zielige hardwerkende hulp- of dienstverlenende partij"! Ook in andere situaties, zelfs ziekenhuizen ja! (Als je op de 1e hulp komt 's nachts en de mevrouw achter de balie kijkt je nog geen kwart seconde aan! Geheel niet, terwijl jij vrij in paniek bent. Daar begint zoiets al mee, ze zal net iets hebben meegemaakt, kan allemaal zo zijn, maar zo leg je reeds de basis voor misverstanden en wat dan later mogelijk als agressie gaat worden betiteld)


En ik word daarna zelfs ook nog fysiek bedreigd en eigenlijk goed beschouwd gewoon fysiek "behoorlijk dicht of te dicht benaderd", mijn persoonlijke ruimte geschonden, zichtbaar uit evenwicht gebracht met in 1 hand een filmende camera en in de andere mijn bagage. Hij had me een kopstoot of erger kunnen geven, maar bedacht zich doordat hij kennelijk ineens door had dat er iets niet klopte, dat er gefilmd werd, maar wellicht ook omdat ik me niet tegen hem verdedigde en niet op zijn agressie in ging. Toen kon hij dus niks met mij, wat hij toch wel in gedachte had, zie filmpje. Hij liep me toch "minimaal fysiek omver". Als de rollen omgedraaid waren geweest of ik was er op ingegaan, enkel al uit verdediging, waar ik dan in mijn recht had gestaan ook nog, kun je duidelijk uit de video opmaken, had ik zeker weten in de politiecel gezeten die nacht!


Ontoelaatbaar en volgens mij voldoende reden voor ontslag op staande voet. Ik wacht de reacties af en kan altijd nog aangifte doen en dan krijgt hij het strafrechtelijk voor zijn kiezen. Want ik heb heel wat meegemaakt in de hele wereld, maar dit is zelfs in heel exotische landen, ook die waar men het niet zo nauw neemt met de wet op andere gebieden, toch ook echt een duidelijke en gepasseerde grens, dus zeker in Nederland, dunkt mij! Als hij een 2e paspoort heeft kan hij daar misschien nog buschauffeur worden, met rode vlaggetjes op het dashboard, wat daar allemaal zal zijn toegestaan, maar hier niet... Hij heeft getoond wie hij in ieder geval niet de moeite waard vindt om mee te nemen met zijn bus, en dat zijn dus blijkbaar o.a. de mensen die om kwart voor 3 's nachts van Schiphol naar Amsterdam Centrum moeten....


om de verwarring nog iets te vergroten... niet dat het die nacht van invloed was, al heb ik het ook nog gezien zelfs op mijn zoektocht naar het onbekende B17 en B19!!! Gebruik Tab om door de items te navigeren. Druk op de spatiebalk om het item te selecteren dat je wilt verplaatsen. Gebruik de linker- en rechtertoets om een nieuwe positie voor het item te selecteren. Druk op de spatiebalk om het item naar de positie te verplaatsen. Druk op Escape om de bewerking te annuleren.Selecteer en versleep foto's om ze opnieuw te rangschikken