Nancy Drew, Message in a Haunted House

Door Jenny Guenther en vertaald door Louis Koot

Deze walkthrough is gebaseerd op de game optie: Senior Detective en is zeer zeker niet de enige manier om dit spel te spelen.

Nancy's Room: Als het spelstart bevindt je je in Nancy's kamer in the Mansion. Je kijkt naar een bureau. Bekijk het bureau dus maar eerst even goed. Ga dan naar rechts en kijk naar de tafel, links van de haard. Kijk naar de Groene Draak op de schoorsteenmantel en bemerk de inscriptie: "Daughters of diligence earn the gold of nine dragons". Bemerk het Chinese Symbool naast "Daughters".

Bekijk de wekker op de tafel links van het bed en bemerk de tijd die de wekker aan geeft: 8:14 a.m. en dat het alarm is gezet op 9:00 a.m. Om dit scherm te verlaten klik je op de Cancel knop van de wekker. Kijk naar het draak motief op het voeteneinde van het bed. Kijk naar knop op de rechterzijde van het voeteinde. Nancy zal zoiets zeggen als "It's stuck". Bekijk het wandkleed links van de deur

I

en bekijk Nancy's bagage rechts op de vloer. Nancy zegt dat het op slot is. Gebruik de sleutel welke je al hebt op de koffer en open deze en bekijk Nancy's dagboek (journal). Lees het. Nu heb je er even niks aan maar misschien later wel. Sluit het dagboek door op de linker kant ervan te klikken, sluit dan de koffer. Ga links naar de deur, klik erop om Nancy's kamer te verlaten en je betreed de gang.

Upstairs Hallway:

Kijk naar de servicelift (dumbwaiter) en je ziet dat het liftje er op dit moment niet is. Ga naar de kamer van Abby en klop op de deur en praat met Abby. Het geeft niet waarover je met haar praat, haar antwoorden zijn toch steeds hetzelfde. Abby waarschuwt je voor Spirits. Na het praatje met Abby ga je terug naar Nancy's kamer en bekijk je nogmaals Nancy's notitieboek. Je merkt dat er nu een verslag in staat van je gesprek met Abby. Dus zo gaat dat dus!!! Ga naar beneden via de wentel trap.

Downstairs:

Je staat voor de servicelift (dumbwaiter). Bekijk deze nogmaals. Klik op het touw en Nancy zegt: "the rope is cut". Ga door de dubbele deuren aan het einde van de gang en praat met Rose. Alweer maakt het niet uit wat je vraagt. Rose geeft je wat achtergrond informatie en vertelt je wat over Charlie en vraagt je dan of je een "parquet Tile" probleem voor haar kunt oplossen. Klik op de vloer, rechts van Rose en je komt in de Tangram puzzel. Deze is ietwat moeilijk. Je moet de stukken eerst laten "oplichten" voordat je ze kunt verzetten/neerleggen. Je moet dus de stukken aaneen laten sluiten. Er mogen geen "gaten" tussen blijven.

Als je de puzzel hebt opgelost, ga je nogmaals met Rose praten en zij vertelt je dan dat je naar boven moet gaan om daar "tegels"(tiles) van het plafond te halen. Vraag Rose ook naar Abby. Voordat je naar boven gaat kun je ook nog even hier een beetje in het rond kijken. Kijk naar links van Rose en bekijk dan eerst de tafel, dan het tijdschrift en leer hoe je een "four-posted bed" moet maken. Kijk naar het "sideboard", dan naar het prikbord en bekijk daarop het werkrooster. Kijk naar het ladekastje rechts van het prikbord en je komt alles te weten over Rose's brandverzekeringspolis. Verdacht, niet waar? Bemerk het Chinese symbool voor VUUR:

Kijk naar het andere einde van de eettafel (dus naar de kant tegen over waar Rose zit) Goed ga dan nu weer naar boven.

Upstairs: Onderzoek de werkplek (construction area) en bemerk dat het plafond beschadigd is geraakt door lekwater. Nancy zegt: "I need a paint scraper". Wel die vindt ze hier niet, dus ga weer…

Downstairs: Ga deze keer naar beneden, via de open deur bij de werkplek (construction area) en je komt beneden in de Foyer. Kijk onder de steiger en onderzoek het verfblik. Zet de verfbak opzij en je vindt de Paint Scraper. Kijk naar rechts van de steiger en kijk naar het glas-in-lood raam boven de voordeur. Je ziet een adres, achterstevoren gelezen is dat 4653. Zal wel belangrijk zijn, dus…..Kijk naar de tafel tussen de twee stoelen. Mooie lamp, kijk naar de foto's boven deze lamp. Luister naar de klok. Kijk naar de Vogelkop op de linkerzijde van de linker trap. Nancy zegt: "It's missing an eye". Kijk naar de Vogelkop op de rechter kant van de linker trap om te zien hoe dat oog er uit ziet. Je kan ook de vogelkoppen op de rechter trap bekijken, maar daar gebeurt niks mee. Er zijn 2 deuren waar je door kunt gaan. De deur tussen beide trappen welke we al eerder gebruikte en een deur links welke naar de kelder gaat. We gaan eerst maar door de deur tussen de twee trappen. De deur tegenover de kelder deur kun je niet door. We nemen die deur maar tussen de trappen en komen dan in de

Sitting Room: Kijk naar rechts en klik op de tafel, niks….Rechts van de tafel zie je weer een dubbele deur. Daar gaan we zo meteen mee verder. Onderzoek het bureau in de hoek. Je kan de telefoon gebruiken om naar huis te bellen en je kan dan kiezen voor Bess of voor Emily. Probeer maar en waarschijnlijk krijg je ook ene George aan de lijn. Zij geven je hints, dus dat is goed om te weten. Dus bel maar wat mensen op….Kijk in de linker la en je vindt wat interessante correspondentie. Kijk verder naar rechts en je ziet in een andere hoek een kastje met een bloemmotief in het deurtje. Open dit kastje en je vindt een brandblusser. Nancy zegt: "It's good to know it's here". Kijk naar de haard en dan naar het doosje op de stoel rechts in je scherm. Vindt een oude telefoonboek uit 1894 en bemerk daarin dat E.Valdez, Hotelier eens heeft gewoond op 4653 California Street. Raar, dat is DIT HUIS!!!! Heeft Abby niet iets gezegd over Valdez? Bekijk de overige papieren in deze doos en je komt erachter dat het huis in 1906 is verkocht d.m.v een veiling. Kijk naar de ramen rechts van de meest linkse sofa en het gordijn beweegt. Kijk naar de tafel tussen de 2 ramen. Kijk naar het Vogelsnijwerk onder de tafel. Kijk naar het boek op de tafel, rechts van de stoelen, "Subterranean San Francisco". Lees het en je komt wat te weten over TUNNELS onder de stad. Goed, ik denk dat je nu alles wel gezien hebt hier, dus ga nu door die dubbele deuren en je komt in de:

Library: Kijk naar de haard en dan naar de verdwenen tegels. Klik op ťťn van de lege plekken en Nancy zegt: "it won't fit" Wat wil hier niet passen? Misschien moet je een paar tegels zoeken en het hier later nog eens proberen? Bekijk in ieder geval wel dat Beeld/hendel geval links van de haard. Draai naar links en bekijk het bureau. Aha…een Laptop! Het blijkt dat het enige dat je met deze laptop kunt doen is een doolhof spelletje spelen. Kijk naar het boek, links van de computer en leer de paardensprong Kijk naar de doos met boeken links op het bureau, lees en leer over Phoenixen. Kijk naar de tafel tussen de 2 groenlederen stoelen. Het is het Chinese Mah Jongg spel. Bestudeer de stenen en vooral het symbool voor VIER (4)

Bekijk, in een andere hoek, een andere stapelboeken en lees over Lizzie Applegate. Wel that's it hier. Laten we wat plafond tegels gaan jatten. Dus ga terug naar boven naar die construction area. Als je de trap omhoog op gaat hoor je iemand fluisteren: "! see you" ….ojeetje…..

Construction Area: Gebruik de Paint Scraper op alle door water beschadigde tegels om zo een geheime deur tevoorschijn te toveren. Onderzoek daarvan het sleutelgat. Nancy zegt: "It's locked". Je kunt nu even terug gaan naar Nancy's kamer om haar dagboek even in te zien, maar waarschijnlijk staat er nu niks nieuws in. Wel hoor je dan enige enge geluiden. Je herinnert je nu ook dat je de KELDER nog niet hebt onderzocht, dus dat ga je nu dus doen, dus naar beneden en door die deur naar de kelder.

Basement: Praat met Charlie en kies maar welk onderwerp je ook wilt. Hij verteld je dat hij vindt dat ie een harde werker is en dat het niet zijn schuld is dat er zoveel ongelukken zijn gebeurd. Kijk naar de piano. Je kan niet de deur naar de Player piana roll openen, maar je kan wel melodieŽn meespelen via het keyboard. De vraag is: Welke melodieŽn? Probeer de pianokruk en je vindt een stuk muziekpapier met daarop de melodie voor "Swanee River". Geen muzieknoten maar wel het Chinese symbool voor Rivier.

Probeer naar de haard te kijken en Nancy zegt: "I should wait until he leaves". Kijk naar het "scrollwork" achter de bar. Lees het boek, "Famous Non-Alcoholic Drinks and how to mix them" om er zo achter te komen hoe je een Minty Festival Punch en een Ginger Whisper moet samenstellen. Lees de krant op de tafel links van de bar en leer over de B&B boom in San Francisco. Kijk naar de rotzooi links van de trap en lees een oud krantenbericht over enig scandaleuze daden van een aantal society lady's.

Back Upstairs: Ga praten met Rose en put alle gespreks opties uit. Je komt wat te weten over tidbits, maar het meest interessante is de naam van de eigenaar van die laptop in de bieb, LOUIS (Nee NIET IK). Je kan nu even weer van de telefoon gebruik gaan maken en met Emily bellen en zij legt dan wat meer uit over de dingen die je hiervoor allemaal gezien en gelezen hebt. Daarna GAAT die telefoon over en hoor je wat enge geluiden.

Sudden Death…..of niet… Jenny Guenther vertelt hier dat zij terug ging naar boven naar de 2e verdieping via de rechter trap. Zij bemerkte een touw die op een knop aan de muur is gebonden. Zij klikte op dat touw en hierdoor ging de lamp, in de foyer, naar beneden, klikte weer op dat touw totdat deze helemaal uitgerold was en die lamp viel toen stuk op de grond en Nancy werd door Rose het huis uitgegooid (dus GAME OVER) maar het spel geeft je dan een tweede kans. Je restart dan net voor dat je op dat touw klikt. (Louis Koot: ik weet dus niet wat die Jenny hiermee bedoelt, probeer uit, zou ik zo zeggen….)

Basement: Terug in de kelder. Charlie is weg, dus je kunt nu de haard bekijken. Je ziet een rooster, maar Nancy zegt: "It's stuck". Kijk naar de werktafel van Charlie en pak de schroevendraaier uit de gereedschapskist. Kijk naar de onderzijde van de tafel links van de werktafel en je vindt een geheim vak…..met niks erin. Kijk naar de rechterzijde van de bar, en onderzoek de kassa, druk op de knop om de kasla te openen en je vindt een sleutel.

Attic (zolder): Als je weer naar boven gaat hoor je hoe iemand (of iets) de kelderdeur dicht gooit!!!!. Probeer je nieuw gevonden sleutel uit op het luik naar zolder, boven de Construction area, en hij past. Ga dus de zolder op, ga rechts en onderzoek eerst de tafel en lees het "Mysterious Story Book", Onderzoek de lessenaar en Nancy zegt: "It's locked". Onderzoek de oude gereedschapskist en je vindt een koevoet. Lees het dagboek die je vindt op die oude naaitafel en je leert iets over een piramide puzzel en het mogelijke bestaan van een puzzel mansion. Kijk in de box bij het poppenhoofd en je vindt een iron (strijkijzer?) pak deze mee. Bemerk de stapels oude kranten. Kijk boven op de ton en je vindt een tegel en neem deze mee. Wel dat is alles hier, dus draai om en verlaat de zolder, maar het touw van het luik breekt. Gelukkig heb je de koevoet dus breek door het luik en ga weer helemaal naar de:

Basement: Laten we hier onze koevoet eens uitproberen op dat rooster in de haard….Het werkt…..Helaas erachter is het pikdonker. Hoop dat we snel ergens een zaklamp of zoiets zullen vinden.

Nancy's Room: Terug in Nancy's kamer. Bekijk nog maar eens haar notitieboekje, maar geen veranderingen. Probeer eens de koevoet op die ene bedstijl. Niks. De schroevendraaier dan misschien? Nee, dan de Paint Scraper….Yes….Je vindt er een sleutel in.

Attic: Terug naar de zolder en gebruik daar dus je nieuw gevonden sleutel op die lessenaar en je vindt een muziekstuk getiteld: "The Bandit's Treasure".

Is dat misschien het deuntje die je moet spelen op de piano? Wel het is het proberen waard, maar waarom zijn een aantal noten omcirkeld?. Voordat je hier weer weg gaat, bekijk je eerst nog even de andere spullen in deze lessenaar en je vindt een nota voor The Bandit's Treasure en een recommendatiebrief van E.Valdez, een foto van een vrouw en een boek met het Chinese symbool voor "Begin".

Basement: Piano puzzel: Wel terug in de kelder dus en naar de piano. Speel de omcirkelde noten van "the Bandit's Treasure" op de piano. Deze noten zijn: B-E-G-A-G. Op het toetsenbord van de piano (de speelbare toetsen) zijn dit dan de toetsen, van links af: 6-2-4-5-4.. Als je dit goed doet zal er een luikje open gaan en krijg je een stuk van de player roll voor The Bandit's Treasure en een briefje die je verteld dat DAT de sleutel is die je nodig hebt. (Note van Jenny: Well after the fact, I found a book in the library, on the shelf under the statue of the horse, that lays out the keys for you. And another book on the shelf under the photo that tells what notes lie where on the staff. D'oh!)

Attic: Ga terug naar de zolder, open de lessenaar, pak de Music sheet en leg er de player piano roll scrap op. Je vindt dan de aanwijzing: "find Diego on stairs".

Landing: Ga naar de trap in de foyer en bekijk de railing. Op de bodem van de stijl zie je letters geschreven. Draai deze stijl nu zo dat deze letters DIEGO spellen. Je moet blijkbaar hiervoor steeds op de stijl klikken. Jenny geeft geen volgorde aan, dus zelf maar uitzoeken!. Als je het voor elkaar krijgt dan lees je "coins false floor" en gaat er onder de stijl een vakje open. Klik op dit vak. Je ziet een scroll. Klik op de scroll en pak het houten Chinese pictogram. Open de scroll en lees het. Het is een briefje welke je het volgende leert: "here is the tool that you'll need to find the treasure". En er is een raadsel in de vorm van een gedicht:

Library: Terug in de Bieb ontmoet je Louis. Praat met hem. Hij wimpelt af. Zijn laatste suggestie aan je is om te gaan praten met Abby.

Op weg naar Abby's room: Ga, via de trap in de foyer, en als je richting de muur loopt bemerk je een luchtgat in de vloer in de rechter hoek. Gebruik de schroevendraaier op alle 4 schroeven om het rooster te verwijderen en in het kanaal zie je een Luidspreker zitten. Hela, zou dat de bron zijn van al die vreemde geluiden?. Doe het rooster weer op zijn plaats. Als je de volgende maal langs dit gat komt zal je een vrouw horen huilen.

Seance: Ga naar de kamer van Abby, klop op de deur en bekijk de Seance. Na de cutscene ben je dan terug in Nancy's kamer en het is 10:15 P.M. Check het notitieboek. Als je de kamer verlaat, zie je een glimp van een schaduw door de hal glippen.

Dining Room: Ga naar de eetkamer, waar Rose was maar nu niet meer. Nu kun je dus mooi al Rose's papieren onderzoeken, het zijn er 4. Bekijk ook de koffiemok van Rose.

Basement: Ga terug naar de kelder, kijk naar de onderzijde van de tafel (waar de seance aan werd gehouden) en open het geheime vak. NU vindt je er een Rookmachine, een Filmprojector en een cassette in. Pak de Cassette.

Dumbwaiter: Verlaat de kelder en ga naar de servicelift en bekijk daar het touw. Gebruik het Iron op het einde van dit touw. Ga dan via de trap naar boven en kijk in de Dumbwaiter en pak de tegel en bemerk het Symbool voor "Eye" op de bodem van het kopje.

Nancy's Room: Terug in Nancy's kamer check je even het dagboek en je ziet wat Nancy heeft neergeschreven over die seance. Nep dus. Ga naar buiten, maar er wordt een enveloppe onder je deur door geschoven. Degene die dat doet rent te snel weg, dus je ziet niet wie dat was. Lees het briefje "Leave the mansion NOW".

Fire: Ga terug naar de zitkamer. BRAND!!!!!. Gelukkig weet je waar de brandblusser is en je dooft het vuur. Je hoort sirenes en je bent weer in de zitkamer met Rose. Praat met haar.

Library: Ga naar Bieb en praat weer met Louis. Gebruik alle praatopties. Er is een derde tegel achter een paar boeken op de schappen rechts van de deur. Gebruik de vergrootglascursor om het te vinden, en dan..KLIK.

Secret doors and tunnels: Goed we hebben nu 3 van die tegels…laten we eens kijken wat we er mee kunnen doen….waar was ook alweer die plek waar je ze zou moeten gebruiken? O ja…de haard in de Bieb. Dus naar de Bieb en plaats daar de drie tegels. Je moet een symmetrisch patroon maken en dan trek je aan de Vogelhendel links van de haard. Hela…een geheime deur, ga er maar snel door, voordat ie weer sluit. Kijk naar de onderzijde van het portret van het kleine meisje voor het symbool voor "child".

Pak de zaklamp. Kijk naar de losse steen boven de plek waar de lantaren lag en je vindt een kijkgat waardoor je naar die Mah Jongg tafel kijkt. Haal de hendel over en ga terug naar buiten. Wel je bezit nu dus een lantaarn ga je naar de kelder, naar de haard en kruip je daar die geheime tunnel in. Zaklamp aan en ga naar het einde van deze tunnel. Kijk naar de Food containers voor het symbool "King".

Kijk naar het boek voor "El Diablo". Neem de "term paper" diskette mee. Er heeft hier iemand geslapen. Kijk naar de kaart, getekend Charlie!

Kijk naar de Stang (Bar) Je bent achter de spiegel van de bar in de kelder. Ga de trap op en je komt uit in de downstairs hal. Ga met Rose praten.

Library: Het is tijd om die Doolhofpuzzel op Louis Laptop te gaan doen nu. Jenny zegt hier van dat zij deze heeft opgelost door steeds maar langs de linker muur te blijven en deze dus steeds te volgen. Ook zegt zij dat ze vermoed dat dat boek met de paardensprong, naast de computer er wat mee te maken heeft. Uiteindelijk kwam zij in het midden uit bij een groot kruis en dat is het dan. Daar vindt je dan een lijst met daarop de namen van San Francisco hotels en hiermee kom je er dan achter dat de mansion in 1888 het Golden Gardenia hotel heette. Je vindt dan dus ook Louis's wachtwoord voor de computer en dat is "antiques". En zijn code voor zijn koffertje is 4653-4868. Dus nu je dit weet hoef jij deze doolhof niet op te lossen. Thank you Jenny!!!!.

Exit uit de computer en plaats Charlie's term paper diskette in het disketteslot van de laptop. Log in met Louis wachtwoord en klik op het diskette icoon en lees Charlie's term paper.

Abby: Helaas Abby ligt te snurken en zal dat blijven doen als jij geen actie onderneemt. Kijk naar de wekker in Nancy's kamer. Deze geeft aan dat het 5:00 a.m is. Zet de wekkeralarm weer op 8:00 a.m en in het spel wordt het dan ook 8 uur en Abby wordt dan weer wakker en je kunt dan met haar gaan praten. Abby geeft toe dat ze delen van de seance in scene heeft gezet en de verdenking op Charlie wou laten vallen.

Library: Ga terug naar de Bieb, gebruik weer de geheime deur en kijk weer door het kijkgaatje. Er start dan een cutscene waarin je ziet dat Louis een boek pakt, onderzoekt en vervolgens in zijn koffertje stopt. Hij wordt, door Rose, weg geroepen en laat zijn koffertje achter op de groene stoel. Dus…..Open dat koffertje d.m.v van die code die je in het doolhof vond. (2 sloten, dus 2 codes). Lees het boek. Je leert een Chinese zin: Gum Bo Fu. Onderzoek snel de rest van de inhoud van het koffertje en je ervaart dat Louis niets meer is dan een ordinaire avonturier. Hij heeft al contact met een cliŽnt om de verborgen schatten hier in dit huis aan te verkopen.

Phone: Bel Emily op want zij is een expert op het gebied van Chinese tekens, San Fransisco en meer en ze kan je een hoop uitleggen, maar weet ook niet wat Gum Bo Fu betekent. Zij suggereert om het aan iemand anders te gaan vragen. Ga dus nu met iedereen praten en als je Louis vraagt naar die Chinese zin vraagt hij je waar je die gehoord hebt. Lieg!!. Louis verteld dan dat Gum Bo Fu private huizen waren waar boeken werden bewaard gedurende de branden aan het begin van de eeuw.

Abby's Room: Ga naar Abby's room, in de hoop dat zij er niet is. Als je langs de spiegel in de gang komt zie je een GEEST.Ga Abby's kamer binnen en rechts van de deur staat er een kist waarin je een boek vindt over Illusies. Rechts van deze kist is een foto, als je daarop klikt gaat het open en zie je de achterkant van die spiegel in de gang. Op een boekenplank in de hoek vindt je nog een boek over de Chinese Zodiak.

In de lade van haar bureau vind je het symbool voor "Maan".

Kijk naar het boek op het bureau, het heeft als titel "Fortune Telling For Business Popularity". Je kunt het niet lezen, maar het geeft je wat inzicht waar Abby mee bezig is. Kijk naar het dressoir en je ziet een Magische Lantaarn en nog wat andere spullen. Het boek, rechts van haar bed, vertelt je wat over "Lizzie Applegate and the Bandit". Kijk naar Abby's Juwelenkistje op de plank met de stereo en pak de Spider Charm. Gebruik deze op de Wardrope (klerenkast?) en je vindt de brom van al dat zogenaamde spookachtige gedoe hier in huis…een Tape. Probeer deze tape uit op cassetterecorder in de kelder en je hoort de stem van de seance. Breng de tape terug naar Abby's kamer en leg ook de Spider Charm weer terug op zijn plek. Ga Rose zoeken en praat met haar, en vertel haar alles wat je weet en gedaan hebt. Zij verteld je dat je alleen zal zijn in het huis en dat ze het wandkleed in je kamer heeft weggehaald en zegt da ze in je kamer een brief heeft achtergelaten

Nancy's Room: Die brief is van Emily en hij ligt op Nancy's bed. Lees. Louis heeft gelogen. Gum Bo Fu betekent in werkelijkheid "Gold Treasure Mansion".

Kijk naar de muur rechts van Nancy's bed en waar dus eerder dat wandkleed hing zie je nu een geheime deur. Herinner je het Zodiak Boek uit Abby's Kamer. Wel druk op de panelen in de juiste volgorde om deze deur te openen en deze volgorde is:

3 8 10 12

9 6 2 7

4 5 1 11

De deur gaat open en je ziet een SAFE. Inplaats van cijfers werkt dit safeslot dus met de Chinese Symbolen

Herinner je dat wandkleed nog boven de deur van Nancy's kamer. Ik wed dat die hier iets mee te maken heeft. We hebben al 9 van die Chinese symbolen gevonden tot nu toe, we moeten er dus 10 hebben, en deze 10e is hetzelfde als dat eerste symbool in Emily's brief en wij denken dat dat "gold" betekent.

Dus draai de knop en zet nu steeds ťťn van de goede symbolen onder de pijl. Hiervoor hoe je de volgorde aan zoals die in het gedicht staat vermeld, dus :

Child; Beginning: Daughter; 4; Eye: Fire; Moon; King; River en Gold. Je moet wel na elk symbool die je onder de pijl zet OP DIE PIJL KLIKKEN

Het blijkt dat dit Lizzie Applegate's safe is. Bekijk de inhoud van de safe: Een juwelenkistje, een brief van Diego, een brief van El Diablo, Diego en Lizzie trouwvergunning, Lizzie's testament, en een PIRAMIDEPUZZEL. Als Nancy op deze piramide klikt zegt ze: "Somthing's missing here". Herinner je dat "Wood Charm" die je kreeg na het oplossen van de Diego Puzzel. Wel gebruik dat op deze piramide. Het draait en er komt een andere puzzel te voorschijn waarin je al manen in zonnen moet veranderen. Als je klikt op de 2e van af de hoek van elke rand (X markeert de plek) kun je dit in de volgende 4 zetten doen:

00X0

X000

000X

0X00

De piramide zal dan weer draaien en je krijgt nu een schuifpuzzel op te lossen. Wel deze moet je dus eventjes goed oplossen. Je moet er een Phoenix mee maken:

Als je ook deze hebt opgelost opent de piramide zich en vindt je een ROOD JUWEEL.

EINDSPEL:

Ga naar de Foyer en naar die trap waarop die Vogel een oog mist en plaats daar dan dit Rode Juweel in. Er verschijnt dan een lichtstraal welke gaat vanuit de deur naar de vogel en dan naar die Phoenix tegel op de vloer. Nancy kan nu op deze Phoenix klikken en ze zegd weer "It's Stuck". Gebruik dus je koevoet maar weer eens. Nancy vindt de schat. LOUIS stormt binnen en beukt haar op het hoofd en begint de schat voor zichzelf te pakken. DE KANDELAARLAMP weet je nog wel, die aan het plafond hangt en die met 2 klikken op het touw kunt laten vallen, precies op Louis. Maar ga niet via de trap met de krakende treden naar boven maar ga via de ander, langere route en boven gebruik je dus dat touw op de knop waarmee die kandelaarlamp wordt omhoog gehouden en bekijk je de eindscene.

Wel dat was het. Ik zeg nogmaals dat deze walkthrough niet een chronologische volgorde door het spel geeft, maar ik hoop dat het je wel helpt het spel door te komen.

Louis Koot

 

GameSolves
http://www.gamesolves.nl.tt/
Forum
http://gamesolves.phpbb9.com/